joi, mai 2

Și ne iartă...

  Ma intorceam de la București cu un prieten cu masina. La un moment dat intr-un sat pe celălalt sens se întâmpla ceva ciudat.
  Un tip încerca sa scoată în afara carosabilului un om. Maşina lui, o dubă era oprită pe prima banda la vreo 4-5 metri mai în fata.
Am incentinit sa vedem ce se întâmpla. La vreo 30 de metri în dreapta mai erau câteva babe la o vorba pe șanț dar care nu dateau prea multă importanță.
  De unde era noi ni s-a părut cum ca omul cu duba l-a accidentat pe pieton si vrea sa il scoată în afara şoselei. Aveam chiar impresia ca vrea sa plece, asa ca l-am rugat pe șofer sa oprească, apoi am ieșit din maşina si i-am strigat celuilalt dacă a sunat el la poliție sau sun eu. Omul a început sa spună ca nu-i ceea ce cred, ca omul era căzut pe şosea si el doar dorea sa il dea la o parte sa nu il calce vre-o maşina. 
   După o discuţie scurta m-am hotărât sa merg sa vad care-i treaba. Omul nostru era beat. Mort de beat. Nu șoferul, pietonul. Avea o plasa cu 2 sticle de bere si era grav lovit la cap. Am încercat sa il ridicăm dar nu se putea tine nici în fund măcar si era la fel de greu ca o halcă de carne. L-am întrebat dacă a băut iar el mi-a răspuns foarte hotărât, ceea ce era si evident:
-"Da!"
  Am zis sa nu sunăm salvarea degeaba, poate alta persoana chiar are nevoie de ea, asa ca am început sa strigăm la vecinii, moment în care "bebelușele" de la Radio Șanț s-au sesizat si au trimis rapid nu unul ci doi corespondenţi care sa acopere ştirea cu interviuri în direct.
  Cînd s-au apropiat mare le-a fost uimirea sa vadă ca il cunoașteau pe individ:
-"Iiiii! Asta este vecinul Costică. Costică al nostru."
Si fără sa mai zică ceva au zburat sa cheme pe cineva în ajutor.


  Mi se pare ceva foarte ciudat sa stai 15-20 de minute sa te uiti la noi si sa te doară fix în "cursul nopți" de ce se întâmpla. Dacă în locul vecinului era copilul tău? A trebuit sa oprească nişte străini ca sa îţi dai seama de gravitatea situației si sa încerci sa faci ceva. Mi se pare ca nesimţirea, nepăsarea si durerea'n cur față de aproapele este din ce in ce mai la moda în tara noastra.

  Sa te ferească Domnul de vre-o nenorocire ca ştiu de tatăl unui prieten care a murit în fata casei, iarna, îngheţat de frig pentru ca persoana care l-a găsit în loc sa il bage în casa a preferat sa sune la salvare si sa nu îşi murdareaca hainele cu noroiul în care era băgat bietul om, beat mort (sau mort de beat - căci așa a si fost).Prietene nu ştiu cum de nu ți-a rămas conștiintă murdară de ce-ai făcut sau cumva tu crezi ca a fost o faptă buna?
  Cred ca nu are rost întrebarea si nici postu-ul asta nu o sa schimbe mare lucru, totuși vroiam sa trag si eu un semnal de alarmă fata de cum oamenii care mai au cate un pic de constiinta din cand in cand.

Asta ca dacă tot a venit Paștele si o sa fugim toți copleșiti sa îi cerem indurare lui Dumnezeu, mai zic doar atât:

"...și ne iartă nouă greșelile precum si noi iertăm..."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu