marți, mai 14

Cozile din România nu sunt cozi....sunt Dinozauri


"Ceauşescu si sotia, în elicopter. Lenea îi zice: -Uite Nicule, se vede raurile!... -Nu tu, astea nu sunt raurile astea sunt şoselele!...Pilonul intervine: -De fapt, astea-s cozile!..."

  Întrebarea care precede afirmația din titlu este "Cum adică?" 

  Adică, la fel cum toate lucrurile în România sunt diferite de restul lumi, la fel si cozile din România nu ar trebui sa se numeasca cozi....ca în toată lumea. Ar trebui sa le dăm un alt nume, pentru ca sunt deja preistorice. Nu exista roman care sa nu fost nevoit sa aştepte (stea) la o coada în tara asta si sa nu îşi fi adus aminte de mamele tuturor angajaților de la ghișeu, a președintelui, a parlamentarilor si tot restul persoanelor care mențin tara asta asa retardată.

  Orice ai merge sa cumperi/faci, pană si o simpla copie de buletin, te pune în spatele unei cozi. Nu mai vorbim de lucrurile importante, unde ai douazeci de ghişee dar unde doar doua sunt deschise. 

Bucuresti, Gara de Nord, vineri 26 Aprilie 2013

  
  Trenul meu pleca în 10 minute din momentul ce am pus piciorul afara din metrou. În orice alt tara, as fi prins trenul acela si as fi avut timp sa-mi cumpăr si o sticlă de apa, nişte gumă, ţigări, pîine, alune la bucată....mălai la bob, si sa primesc si rest (voi nu stiti dar in tarile civilizate se da rest). Aici insa este România (si asta ne ocupă tot timpul.) 
  Ei bine, cînd am ajuns la casa (casele) de bilete, cred a sunt 50 acolo între care doar 10 sunt deschise, de fapt este un Oras al caselor de Bilete....ei bine, cînd am ajuns acolo deabia am reuşit sa prin următorul tren dupa cel pe care aveam eu in plan sa il iau....peste o ora si jumătate. Si eu am avut noroc, am prins si loc. Pe scaun? Da, pe scaun......alti nu au fost asa de norocoşi si au fost nevoiţi sa meargă 166 km în picioare. Nu stiu sigur daca biletul a costat aceasi suma, dar presupun ca da.


-"Stai tataie la coada nu te baga in fata!"
  Aici este România, preţurile sunt la fel ca în orice alta tara dar condiţiile au rămas pe undeva prin anii 80. Sau in urma cu 80...

  Acum nu ştiu dacă cozile se creaza din cauza sistemului de operare care întârzie procesul de generare al superbiletului de călătorie sau de vină este doamna de 60 de ani cu cruciuliță care apăsat tastatura calculatorului din fața ei în ritmurile melodiei Mirabelei Dauer  "Roata morii se'nvârtește țac-țac-țac).Nu ştiu asta, dar ştiu ca odată ajuns acolo îmi este ruşine sa întreb ce variante as mai avea ca sa ajung la destinație din cauza ca simt în ceafă 30 de priviri aţintite pătrunzător spre mine si ceasul care indica ora deja tarzie.

  Sunt curios dacă cineva a făcut o statistica; câte persoane pierd trenul în fiecare zi, ce zic eu zi, secunda, cate persoanepierd trenul in fiecare secunda din cauza lentitudini si îneficientei sistemului....de operare sa zicem in Roamnia. Ar fi o idee pentru cei carora le plac statisticile.

Drum bun, mă duc repede ca am un tren de prins inapoi. Noroc la bilete.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu