miercuri, ianuarie 1

PLUGUSORUL

... cum era treaba aia....


''aho aho, copii si frati, stati putin si nu manati, langa boi v-alaturati, si cuvantu' mi-ascultati''

care dintre voi ati ...avut privilegiul de a impletii un bici??? 
care dintre voi ati avut privilegiu de a invata sa plesniti un bici??
care dintre voi ati mers cu capra (chiar daca nu esti tigan) sau cu plugusoru'??
care dintre voi ati folosit lana pentru a izola cizmele alea de 20.000 de lei (din aia rozi)
care dintre voi ati bagat in soba si a trebuit sa iesiti din odaie pentru ca era mai mult fum ca in soba..
care dintre voi ati desfacut o damigeana de 5 "vedre" iarna???...
care ati vazut cum fata o capra sau o oaie iarna si ati bagat iezii si mieii in casa langa soba??...

zilele astea mi-am adus aminte de anumite lucruri si nu vreau sa spun ca eu le-am trait din plin.. ci doar ca sunt unele dintre primele mele amintiri din Romania. 
Mi-aduc aminte cand tataie al meu imi impletea pe fiecare an din canepa.. un bici nou.. unu mie si altul lu' fratemio', normal ca al lui fratemio era cel mai frumos impletit si lucrat bici si  .. normal ca al meu era mai de mers prin curte... mai mic, mai de tot rasu' dar eram fericit ca aveam un bici.. care nu stiam sa-l folosesc.. eu faceam parte la impletirea biciului... de fiecare data cand tataie impletea canepa mai scuipa intre degete, scapandui cat-un strop de saliva pe fata mea chia langa nas... XD...
Mi-aduc aminte ca il luam la scoala... (acum vre-o unu dintre voi ziceti.... "dama daa..") dar asa a fost.. trebuia sa pregatesc smocuri de rafie pentru ai face sfarcu la bici... ca sa pocneasca.. pana am invatat sal pocnesc, mi-am plesnit fata si picioarele si spatele si coatele si ceafa de numa' numa'.... dar nu m-am dat batut pana cand am invatat.. doar fratemio era acolo sa il invidiez pentru ca el stia si eu nu...

Cati dintre voi ati facut asta...????

 cativa, si pedegete pot sa-i numar... au trecut 18 ani chiar 19 de atunci... si parca au trecut ieri... 

va urez un "la multi ani" fericit si cu o gramada de fericiri si multumiri, va urez un bici ca amintire si sa ne aducem aminte de mirosul a must si fum in casa, in mijlocul iernii la bunicii nostri acasa...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu