joi, mai 23

Bob cu bob

          "Ce fapte o sa iau cu mine/ Spre a le trece peste pod?"
              

  Gasită undeva prin colturile prafuite ale une-i pagini de facebook pe care o facusem mai de mult cu niste prietenii (si de care s-a cam ales praful acum) m-am gandit sa public aceasta poezie acum, si sa nu mai astept iarasi luna noiembrie-decembrie pentru a face recesamant la ce s-a intamplat si promisiunii pentru ce o sa vina. 
  Reseteaza-ti promisiunile, revisuie-ti realizarile.


Bob cu bob


Cu o desagă plină-n spate 
S'apropie pe drum de rod
Un suflet plin de ostenire
Se aşează frînt, lînga un pod.

-"Ah! Inc'un an de trudă numai,
si am desaga plină ochi
Ce fapte o sa iau cu mine
Spre a le trece peste pod?"

E sufletul meu cel ce'asteapta
Socotind fapte, bob cu bob 
Si va opri doar ce e bine
Sa-mi amintesc din anul tot.

-"Hei! suflete ce faci popasuri
Spre-a socoti ce ai în sac,
Pot ca sa vin si eu cu tine?"
I's-adresează un Gând pribeag...

-"Am gânduri peste gânduri pline...
Ce zac aici, la fund, ca zaț!
Căci într-un an, fără o luna
Aţi stat de bârfă pe un sanț"

-"Ai tu dreptate suflet doamne!"
Intră acum si Vorba-n joc
-"Tu! vrei sa treci!...dar an întruna
de mine n-ai avut nici timp, nici loc"

-"Te vad ca vrei sa pleci,
...încotro Minte hoaţă?
tu nici nu bănuieşti, ce´am pregătit,
Te voi închide;...Negreşit!
...într-o cămară ascunsă,
vei găsi sfîrşit."

"Căci azi la capăt de ocol,
Socoți ca putem fii colegi,
Cînd tu de fapt vrei sa mă legi
Și sa rămân pustiu aici pentru veci."

-"Iar tu! 
...căci te-am lăsat acum la urăm;
Un an întreg ai fost plină de ură,
Ai fost si eşti o Inima nedreaptă
Nu ai iubit, stîrnit-ai numai ceartă"



Aceasta scurta recapitulare,
Făcută azi, lînga ogor
M-aduce în prag de disperare
Cînd ştiu c´am mai trecut un an, 
asa uşor.

Dar dacă vrei sa înţelegi,
aici-ti las slova...
Tu, poţi sa faci mai mult
pin´se termina anul,
Fa dar din suflet, ca sa ştii cînd pleci,
ajuns la poarta aminitirilo;
-"Ce treci?"
                                                                                   ®19 noiembrie 2010 Madrid

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu