vineri, noiembrie 23

Hai să ne domnim...

De atâtea ori aud expresia: "Respectul care-l ai este acelaşi care-l dai"
Sunt de acord, dar scuză-mă... Ni se cam urcă la cap treaba asta cu respectul. Si cam avem pretenţii, mult prea mari de cele mai multe ori, si tratăm lumea de la un așa nivel de parcă ...

Să-i dăm drumu'...
Mă aflam în eterna și fascinanta Românie, mai exact in Ardeal, unde tot românul se crede Domn.. Sună telefonul în casă și din instinct ridic receptorul.
- "Alo, da?" deodată o voce cam la 40 de ani îmi răspunde...
- "Alo da, aș dori să vorbesc cu X-lescu (ăl bătrân)"
- "Imi pare rău dar momentan nu se afla acasă"
- "De acord, o zi bună!
... De obicei sunt curios, ca orice om, și-ntreb:
- "Dar nu te supăra... din partea cui îi zic că l-au sunat?"
- "Spuneți-i că a sunat din partea lui Cutărescu"
- "Ok, la revedere! (la revedere....pentru că. chiar aveam să-l văd pe cretin)

Peste o jumătate de oră intră în casă cu mii de furii pe el, patriarhul casei...
-"Ce copil needucat avem în caaasă!!!"
-"Nici nu iți controlezi gura când vorbești!!!"
-"Dar cu cine ai crezut ca stai de vorbă?"

Și atacat simțindu-mă, intreb ... "-Eşti bine, te-ai lovit grav cu ceva în cap? Oare cărei durerea ce te-apasă?"
-"M-am intâlnit in oraș cu "Cutărescu" și mi-a făcut o morală de mi-au piuit urechile. Mi-a spus că l-ai tratat de la egal, că nu i-ai vorbit cu dumneavoastră
-Cum ai vorbit așa de grosolan cu "Domnul Cutărescu"?? Tu știi bine cine este? Unde ai de gând s-ajungi în halul ăsta de obraznic needucat ce eşti?"
Deja mirarea mea se îngroșa din ce mai tare, "-Oare cine-i acest Domn Cutărecu?"

Zis și făcut, peste o juma' de oră sună la ușă cineva, deschid și realizez că domnul care tot cerea "Domnia" era instalatorul de apă.... Intră in casă și-mi aruncă o privire de aia gen" -Te iert pentru ca-l ştiu pe tacto'....
Mi-a venit așa un fior de parcă mai aveam puțin si-i ziceam:
"-Sa nu se supere Măria ta, pentru că necioplitul rob prezent, de multe ori îl ia gura pe dinainte, si mai zice prostii. Pierde din cont locul care-i apartine. Insist, luați acest bici și biciuiti-mi spatele drept răsplata, rogu-te!!"

Nu vreau să dezapreciez nici un instalator pentru funcția pe care o are, ci doar vreau sa subliniez faptul ca nu conteaza ceai fii, doctor, maturator, cămătar, barbutangiu... domne, tre' să-l domnești. Păi crăparar' carnea-n mine și tot no' fac. Cu anumite persoane care-și urcă ei respectul pe care... ar merita sau nu, ei si-l dobandesc, nici nu mă mai încurc.

Needucatul de mine...


///made///of///steel///

2 comentarii:

  1. Anonim24.11.12

    - "dar nu te supăra" chiar i-ai zis asa? sau ai mai bagat de la tine?

    RăspundețiȘtergere
  2. Citeste bine ... "parca mai aveam putin si îi ziceam..."

    RăspundețiȘtergere