miercuri, noiembrie 14

Eterna si fascinanta Românie. Capitolul 1 Brașov

  Ei dragi mei oamenii, eu după cum știți sau nu,sunt de la țară. De la țară din jos, din sud adică. Ei bine, pe aici oamenii, clădirile, locurile de muncă, pamântul, Dunarea, tot de altfel sunt facuți din altă pasta si sincer nu-mi place ca locuiesc aici. Iar Bucureștiul, este si mai rau, asa amalgam de nesințite, indiferență si prostie mai rar gasesti in alt oras. Asa ca mie imi plac orașele de mai de la munte, iar astazi o sa va scriu de Brașov, dar nu o sa il laud desi imi place foarte mult, vin cu puțina critica si umor de al meu. De exemplu lucrul cel mai prost facut (made in ro) in Brașov: sunt trecerile pentru pietoni.

   Exemplul 1.Băi au niște trecerile de pietoni dandoaselea, da dandoaselea frate, da rău, rau de tot. Pai merg sa iau o pizza intr-o seara de pe lângă o banca, nu mai știu cum ii zice o sa mă uit pe net zilele astea (poate). Ajung la intersectie si vreau sa merg inainte. Nu se poate, nu exista trecere. Trebuie sa traversez strada pe care mă aflu la stanga, odată ajuns pe cealaltă parte, trebuie sa trec pana la o insulita in squarul de pe mijloc. De acolo traverseze iarasi, apoi pentru a patra oara, traversez ca sa ajung unde as fi putut ajunge mult mai simplu dacă exista o trecere normala made in România anilor 90 pe care o știu eu, adică drept înainte.Acum ca sa transversezi o strada te c*ci pe tine. Trebuie sa trec 3(trei) străzi in loc de una pentru ca așa-i vrea pixu' la nu's ce functionar sau mai știu eu care-i logica., economie de vopsea, poate.
   Exemplul 2: In fata teatrului dramatic din Brașov ai doua străzi care se unesc in igrec. Adik așa Y  (Bulevardul 15 Noiembrie se uneste cu Bulevardul Eroilor si Strada Nicolae Balcescu).  Ei, dacă esti mai jos de cele doua brate si vrei sa treci strada nu se poate. Nu are trecere. Dacă esti mai sus si vrei sa treci stada pe vreunul din brate la fel, nu ai trecere. Trecerea este....un fel de c*cat. Exact unde se unesc toate 3 străzile. Treci. Te opresti pe insulta dintre bratele lui Y si la urma mai treci o data. Pe urma cumperi un covrig ...obligat. Pai da, pentru ca așa cum traverseze tu strada, când ajungi pe celalat trotuar se aglomereaza, tu dacă nu stii ai impresia ca din cauza ca trotuarul este ingust si stai ușor in spatele oamenilor si cind țoc, te trezesti in fata magazinul de covrigi cind tipa te întreabă politicos "-De care a fie?" . După ce ți-ai luat covrigi, o apuci încotro vreo tu, la deal sau la vale,dar doamne fereste sa fi uitat ceva pe malul celălalt....sau sa te gandesti dacă ai încuiat sau nu mașina (cum face, de fiecare data, un preten d'al meu). Îți bagi piciorul, mai bine decit sa treci tu iti suni un prieten care locuieste pe partea cealalta de strada. Ar fi mult mai simplu. Nu de fapt, este mult mai simplu. Asta dacă nu iti plac covrigi, atunci da, poți sa treci.

Pentru cei care se simt mai brașoveni decat "brașovencele": Tot ce este scris aici este un pamflet si va rog sa îl tratați ca atare. Asemanarile cu realitatea (nu) sunt pur intâmplatoare.Aici nu se primesc reclamatii.. Va mulțumesc.

Din episodul următor: Brașovenii si covrigi.

Dacă as minca cite un covrigi de la fiecare covrigarie care exista in orașul asta si apoi mi-as face nevoile in parcul de lângă Poștă, la vara Brașovul ar fi plin de mac in loc se trandafiri si cel mai mare exportator de susan.


Dl. Banal

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu