miercuri, februarie 15

Iubeste-mă in Mall...

"El oferă declaraţii de iubire pentru a obţine plăcere. Ea oferă plăcere pentru a obţine declaraţii de iubire."


  Asistand zilele trecute la o întâlnire cu tineri de liceu despre sexualitate si relații am observat ca toate lumea vrea un partener care, citez...."sa mă iubească". Ok, sunt de acord cu asta, dar în secolul vitezei în care trăim, iubirea a devenit relativa si neclară. Așa ca, ce este iubirea? Sau ce se ascunde în spatele ei? Ce sau care este faptul, care te face sa crezi ca ești iubit? Ce te aștepti de la partenerul tău?
  Ar fi o groaza de întrebări pentru ca haideți sa fin sinceri, poți astăzi sa mai crezi în celebra declarate made în Hollywood si tot mai elebrul ei slogan "I love you"? Așa ca în drum sper casa discutand cu familia la care eram în gazda, am decis sa o pun un pic în impas pe nepoțica mea si am intreba-o:
   - Auzi ma, tu stii mă ce este iubirea?
  Copila a rămas un pic blocată ca un adolescent în fata primului sărut. Chiar vroiam sa aud un răspuns sincer fără machiaj de adolescent sau ceva de genul. Răspunsul a întîrziat un pic dar în cele din urma a răspuns:
   - Sa fii îndrăgostit....a zis. 
Ne-am gândit sa o punem si mai mult în încurcătură așa ca tatăl a venit cu o alta întrebare:
 - Si eu mai sunt îndrăgostit mai tată de mama ta?
Răspunsul nu s-a lăsat aşteptat:
  - Pai si da si nu.
  - Cum si da si nu?
  - Pai si da si nu...a repetat copila
  - Pai cînd sunt si cînd nu sunt?
  - Pai cînd îi dai un pupic ești....a răspuns de imediat copilul.
  - Si cînd nu sunt?
Copilul ezita.
  - Si cînd nu sunt mă ia spune? insista tatal.
Ezita. Parca știe ca răspunsul este o capcană. Totuşi într-un final ne lamureste:
  - Pai cînd vii acasă si îi spui sa pună alea acolo si nu le pune îi zici "nu ți-am zis eu sa pui alea acolo, de ce nu le-ai pus acolo" atunci nu mai eşti.

  Am ras cu toți si astăzi stau si mă gândesc dacă nu cumva pentru generație asta "te iubesc" se rezumă doar la asta. Nu știu, nu sunt psiholog dar din ce în ce cladim o societate bazată pe frumusete fizica, dragoste la prima vedere, si pe cuvinte uşoare cu termen de valabilitate. Oare cît de departe suntem de a spune ca iubirea chiar are "dată de expirare" (Științifică vorbind am citit ca deja s-a demonstrat asta doar ca în situația de fata nu îmi convine sa fiu de acord cu rezultatul. Poate în alt articol)

   Faptele sunt baza, cladeste sau daramă, iubeşte sau iubeşte mai puțin, îndrăgostește-te sau dezândragostestete, treaba este ca pînă si un copil de 6 ani își da seama ca avem nevoie de mai multe "pupicuri" ca lumea noastră sa fie mai buna, ca lumea mea sau a ta sa fie o lume așa cum toți dorim. Atunci cînd o sa începem sa ne cladim lumea cu sinceritatea unei copie de 6 ani doar atunci o sa avem o lume mai buna si doar atunci poate o sa ne dăm seama ca "te iubesc" este mult mai mult decit "vreau" "da-mi" "pune-mi" "adun-mi" "cumpăra-mi" "tu" "eu" "ai tai" "ai mei" ...sper ca ai înţeles ideea, dacă nu prietene, atunci ai grija ca nu cumva sa te dezândragostesti prea repede, sau prea des. Sau sa nu îţi dai seama de ce vroiam sa spun atunci cînd o sa fii în situația de a se dezândragosti de tine, atunci ar fi chiar jalnic. Îmi pare rău!

  

  Actualizare: Am mai descoperi o chestie, "sa mă iubeasca" de fapt mai înseamnă si "sa mă ducă la shopping" mai înseamnă si "fa 120 km pentru mine de ziua lu' Valentin pentru ca dacă nu îi faci înseamnă ca nu m-ai iubit niciodata" mai înseamnă si "vreau un cadou si nu ceva de genul - gestul contează -". 
   Acum poate ca sunt eu de moda veche dat pe vremea mea "vreau sa mă iubească" era fiecare minut care eram cu ea si fiecare minut care eram departe dar cu gândul la ea, fiecare gest sau fiecare atingere cît si lipsa lor, era fiecare cuvânt scris sau rostit...dar sincer, acum ar fi prea complicat. Așa ca fiți fericiti si va doresc sa aveți o fericită prima zi de după ziua cea mai fericită. Sper ca te-ai simțit iubit/ă îndeajuns.




Un comentariu:

  1. Anonim8.9.12

    No..poi vremea ta era frumoasa..ooo daaaaaa :) "....fiecare minut care eram cu el si fiecare minut care eram departe dar cu gândul la el, fiecare gest sau fiecare atingere cit si lipsa lor, era fiecare cuvânt scris sau rostit..."...si ma bucur ca in "domeniul" asta, nu m'am schimbat :)
    Blondie :P

    RăspundețiȘtergere