luni, ianuarie 28

De unde vii tati...

  Cu dedicaţie pentru poliție, vameși si tot ce înseamnă FPR (funcctionar public român)

  Ajung ieri (acum vreo luna) la vama Nadlac. Apare FPR-ul, vameșul de serviciu si fără sa se prezinte sau orice alta introducere îmi zice: "-Ia zi tati de unde vii?". 
  
   Cumva aceasta propozitie se învaţă pe la şcolile de profil din România în loc de mult mai normala fraza ("Buna seara, Agent Capșuna, va rog sa îmi prezentaţi permisul, buletinul, CMR, cardul, diagrama, etc-uri...Vă mulțumesc!) fraza pe care o intalnesti, mă rog, în aproape toate ţările civilizate din UE, unde exista asa numitele "Drepturi ale omului"?
   
Ce zici tati? Actele la control!?
  Adică, domnule, poliţia este plătită de contribuabil sa îl ajute cu tot ce poate. Chiar si prin controale de alcoolemie sau filtre în miez de noapte, radare pe tronsoanele de drum cu multe accidente. Da! Sunt de acord cu asta dar domnule, de ce trebuie sa îmi fie frica de poliţie....dacă nu am făcut nimic? Adică pe bune, de ce trebuie sa opresc cu gîndul ca "gata m-a oprit asta acum mă amendează" de ce trebuie sa fie asa dacă eu ştiu ca am totul în ordine? De ce trebuie sa fiu scotocit in toate hartiile ca sa imi fie gasit un motiv pentru care sa iau amenda?
  
  De ce mă rog trebuie sa vorbesc cu el cu "șefu" si chestii de genul cînd el sa mă ia cu "de unde vii ba" sau "ce faci tati". Eu, tu, noi plătim pentru asta. Tata plăteşte un impozit egal sau mai mare ca salariul lui si asa mizer într-o tara europeană, pentru sanatate, pemtru pensie, pentru FPR-uri.....voi plătiţi pentru asta! De ce trebuie sa îi spui "Sefu" atâta timp cât tu plătești? Pardon, cât tu-l plăteşti. Nu te face asta pe tine şeful lui?

  De ce trebuie sa îmi fie frica sa îi cer sa se legitimeze sau sa îmi spună numărul lui de placă dacă vreau sa îi fac o reclamație? Avem 23 de ani de democraţie si tot nu am învățat nimic. Avem 23 de ani de libertate dar în fata cui? Atâta timp cât libertatea lui o calcă in picioare pe a mea in fiecare weekend, la fiecare control de rutina....atunci înseamnă ca nu sunt liber. Sau cel puţin nu mă simt liber de loc. Nu în Romania, nu astăzi, nici ieri si pun pariu ca nici mîine.
  
  Si lucrul acesta este pentru multe alte clase de persoane. Portari, secretare, profesori, directori, bancheri....s.a.m.d. Atîta timp cât aceste clase de oamenii nu produc dar încasează de la noi toți, eu cred ca ar trebui, si sunt de altfel, puși acolo pentru noi. Pentru a ne servi, a ne proteja sau a ne ajuta.
  Si da, pot înțelege ca fiecare pădure are uscaturile ei, dar în tara asta singurul loc unde te tratează bine, este, poate la McDonald's.
  
  Ştiu ca postul asta nu o sa rezolve problema si vor mai trece de încă câteva ori 23 de ani pană ce poporul asta o sa se recicleze....sau o sa dispară...dar vreau sa cred ca nu mereu am fost asa (ca popor mă refer).
  Si da, ca sunt nesimţit adesea cu FPR este adevărat, dar dacă ei vor sa fie trataţi cu respect cu "Domnia voastră" cu "multumescuri" cu "va rog frumos" si eu vreau sa fiu tratat la fel. Respectul se câștiga prin respect nu prin forţa sau grad.
  Sunt roman dar sunt si cetăţean european, am drepturi. Vreau drepturi.

Va mulțumesc. 

P.S. Am prieteni, rude si cunostinte în domeniu, dar asta nu însemna ca nu pot sa îmi spun părerea. Asa mă simt Eu, Roman, la mine în Romania. Îmi pare rău dacă v-am deranjat, deceptionat sau mai stiu eu ce. O zi buna....tuturor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu