duminică, decembrie 15

Îndobitocirea României


    Secolul XXI. Avem di toati. Avem laptopuri, notebookuri, tablete, tablete mini, telefoane cu internet, wifi. Acces la informație, wikipedia, biblioteci online, ziare online, bilete online, curse low cost aproape oriunde in lume; online. Orice român, oricât de mediocru, a fost cel puțin o vară in Spania sau dacă nu cel puțin la mare la Bulgari. Avem prezerative pe mărimi, gusturi si forme. Avem malluri in fiecare cartier, biserici, cinema și lista poate continua dacă te gândești la ce aveam noi acum 24 de ani în urmă.

    Corespondăm cu persoane din locuri haihui pentru mintea noastră, știm engleză, avem prietenii/părinti sau frați plecați pe afară. Mâncăm banane in fiecare zi dacă vrem, toți am văzut o rodie. Avem roșii iarna dar...

    ...ascultăm manele, vorbim țigănește, facem rating la emisiunii de doi lei, nu mai punem mâna pe o carte decat în sesiune si atunci dacă-i absolut necesar, facem adunări și scăderi pe calculatorul de la mobil, nu am mai scris o scrisoare de ani buni, geografia o învățăm in drum spre Spania ca la ore nu am fost tot semestrul, vorbim engleză cu accent pentru că putem, mâncăm banana split pentru că e demodat să mănânci banane goale și nu folosim prezervativele. Ca atare se nasc astfel de specimene iar toată Europa tremura de frica noastră. 

      
   "De la 1 Ianuarie vin românii" tot aud pe la radio. De parca am fi o plagă, popoarele barbare, sau extratereștri. Și mă tot întrebăm ce-i atâta panică pe oamenii ăștia dar când văd astfel de "opere" parcă încep să-i înțeleg. 

    Ca o paranteză, zilele trecute ascultăm BBC Radio 1 și se discuta problema românilor în Anglia. Că domnul David Cameron nu ar fi de acord cu libera circulație a popoarelor vandale (românii și bulgari) că vor să impună anumite condiții, ca vor exista expulzări dacă stai prea mult fără să ai ceva de muncă și așa mai departe. La sfârșitul reportajului era un interviu mic cu 2 românii. 

     Primul intervievat era un băiat care a spus asta "eu nu vin acolo să iau ajutor social și să stau in pat toată ziua. Nu asta categoric nu este pentru mine" și o fată, care spre surprinderea si rușinea mea declara ceva de genul: "aici nu avem nici curent electric, m-am plictisit, nu am ce să fac toată ziua stau întinsă in pat..."  - așa că o să ma ridic din pat să vin la voi să muncesc. 

   Degeaba, degeaba avem acces la toate inovațiile astea, că pe zi ce trece (unii) devin tot mai dobitoci. Și se tot adună exemple în fiecare zi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu