marți, decembrie 17

Din categoria "Și tot biroul se uita în gura noastră"

   
  Nu știu alți cum sunt dar noi românii avem o înclinație folclorică spre basm și fabulă. Dacă asculti o discuție între 3 românii in care doar unul dintre ei nu știe toată povestea și tu esti al 3lea, la început o să ți se para că vorbiți despre alceva, nu despre un fapt la care ai fost și tu prezent.


   De aceea eu propun ca orice discuție intre 3 românii (cel puțin) unde (cel puțin) unu nu știe toată povestea să înceapă cu "A fost o dată ca niciodată că dacă n'ar fi nu s-ar povesti." 

   La inceputurile mele in Spania, undeva prin 2002, lucram împreuna ca încă vreo 10 românii la o firmă unde șefii erau doi spanioli. Dintre noi 10, doar 2 știau spaniolă, ceilalți ne limitam încă la cuvinte bazice: "si" "no" un cafe"  "una cerveza" "una cerveza mas grande por favor" si chestii de uz cotidian.

    Intr-o zi după ziua de salariu, ne-am strâns la vorbă și fiecare a început să își verse off-ul si nemulțumirile. Toate la locul lor până când i-a venit rândul la spovedanie si lui Nea Gabi. Nea Gabi era un nene la vreo 45-46 de anii, (da nu-i arăta, arăta mult mai mulți) de undeva de la țară de lângă Oltenița, tată de familie și oficial de meserie cu anii buni în construcții prin toate țările pe unde mai trecuse românii înainte (Germania, Italia, Libia, Israle etc). 

   Cand am ajuns eu discuția era în toi si Nea Gabi se agita si dădea din mâini si din toate alea:
"-...și i-am zis: "Nu ai nevoie de mine mă? Nu mai vin, nu mai vin și gata. Păi eu sunt oficial și tu vrei să imi dai 45€ și lu puțoiul ăla de Costel care nu face nimic toată ziua îi dai 40€. Pai ce ma eu sunt cu 5€ mai bun ca ăla? Plec mă, plec. Vrei să plec, zi că eu am si plecat dacă e așa."
-Așa le-am zis. Exact așa "Eu plec mă, acuma plec întelegi?"  
-Și ce ți-a zis vre Nea Gabi? îl întreabă unu.
- A zis că imi dă 55€. Da nu-i las eu așa, până nu-mi face 65€ la zi nu-i las. Le zic eu mai multe data care vine. 

Un coleg care știa că eu am fost de fata in ziua in care Nea Gabi a luat banii, mă întreabă:
-"Auzi mă Nea Gabi ce zice că le-a zis la ăia, așa e?"
-Așa e. 
-Da mă? 
-Da. Și după ce a terminat de vorbit a mai zis "Tradule tu mă Vasile!"

   Cam așa e treaba cu toate poveștile astea de "I-am zis" și "I-am făcut" pe care le auzi pe aici si pe colo. Toate au un miez de adevăr de unde s-a plecat, dar nimeni nu povestește decât unde sa ajuns...nu (chiar) și cum. 

   Și-am încălecat pe'o șa și v-am spus povestea mea. La anu' și la mulți ani! Oh! asta era din altă poveste.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu