vineri, ianuarie 24

Cea mai mare Montagne Russe in care o sa urci chiar daca nu vrei.

   


    Viata este ca un "Montagne Russe". Odata urcat in ea nu mai ai cum sa te dai jos. Ai doar doua variante simple: a) sa tipi de frică si sa ceri sa se opreasca. Nu o va face! Si b) - sa tipi de frica in timp ce strigi catre mecanic "mai tare, mai tare!"

   Care este diferenta...diferenta este ca celui care cere sa accelereze la un moment dat o sa inceacapa sa-i placa si o sa urle si mai tare. Placerea o sa ia locul frici de data asta. In schimb cel care cere insistent sa opreasca trenuletul o sa petreaca cele mai groaznice momente din viata lui.

   Ei bine la fel este si viata, iti este frica se te arunci in viata cu ochii inchisi si fara centura de siguranta. O sa pari un nechibzuit. O sa tipi de frica in fiecare zi, dar usor, usor o sa inceapa sa iti placa sportul asta. 

   Cand am plecat prima data afara aveam 21 de ani. Imi era frica, ma cacam pe mine de frica la propriu. Tata ma ruga sa nu plec pentru ca "nu stii sa faci nimic" imi spunea el. Si pe buna dreptate. Habar nu aveam...cate lucruri noi o sa invat. Atat de noi incat la unele dintre ele nici macar acum nu le stiu corespondentul in romaneste. 

  Totusi dintre toate sfaturile pe care le-am primit, singurul pe care il mai retin si imi rasuna mereu in minte loud and clear sunt vorbele matusi mele Camelia:
"-Dute! Daca reusesti foarte bine, daca nu, asta e, te intorci acasa. Zici ca a fost o vacanta!"

  Si asa am facut. Si stiti ceva, a fost o vacanta pe cinste...din care inca nu m-am intors. Si nici macar nu stiu cand o sa ma intorc.

   Asa ca asculta-ma, stiu ca e greu, la toti ne-a fost, dar daca azi nu faci ceva, maine cu atat mai putin, pentru ca maine nu o sa vina niciodata. Ia-ti inima in dinti si haine in ghiozdan, urca-te in vagon si incepe sa tipi cat te tin plamanii in timp ce o iei furtunos la vale si ochii stau sa iti iasa din orbite. Iti este frica? Este cat se poate de normal. La inceput poate a o sa iti tremure si picioarele, o sa ai impresia ca te sufoci dar nu-i nimic, e cat se poate de normal...tu continua sa tipi la "mecanic" sa ii dea mai tare. O sa vezi, acum o sa iti fie mai greu cand o sa vrea sa se opreasca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu