vineri, ianuarie 10

Lampa fermecată, agentul si ciocolatele

Primul agent de paza săritor din Romania dupa  90 si pana astazi.
Vânzătorul ambulant cu responsabilitate civilă. 
2*1! Cineva a frecat lampa fermecată.

    Daca nu as fi verificat data de 5 ori aș putea sa jur ca astazi ori este 1 Aprilie ori cineva a frecat lampa fermecată. Da aia cu duhu....cu dorintele mă. Da aia!
   
   Pai nu am făcut 10 km astazi si ce am văzut au fost tot mai multi românii civilizati. Am crezut ca ne-au invadat nemți (americani ii așteptam din 90 si n-au ajuns. Sau poate au trecut de mult.) In orice caz, aveți un pic răbdare să ma ciupesc si să mă asigur ca nu-i un vis.
-"Ah!" am verificat, nu-i vis.

   Haideți să vă spun ce-am pățit azi. In primul rând am ieșit din casa si....nu m-a oprit poliția pana acum! Asta deja este o realizare. In al 2-lea rând, nu a trebuit sa mai stau 2 ore la "iamă'nene". 
"Iamănene" m-a dus pana unde vroiam sa ajung, fix. Deși drumul lui nu era nicicum pe acolo. Mi-a dat si restul. 1 leu. Da, dar era leul meu! 

   Ajuns in autogara, autobuzul pleca in 20 de minute. Problema era că nu aveam bani. Am dat fuga la un bancomat. 
-"Neeee!" țipă bancomatul dupa câteva încercări. Eram gata sa ma dau bătut cand se apropie de mine....agentul de paza care era de serviciu pe zona gări. Nici nu a aparut bine și deja începuse să ma irite cu prezenta lui.

-"Nu merge bancomatul!"

-"Băgați-i un card Visa sau Visa electron!"

-"V-am zis ca nu merge. Mergeți in centru la BRD sau aici la Raifaisen!"

-"A, si daca vă grabiți..."

    Aici mă hotărăste si eu sa las prejudecătile la o parte si să vb cu el. Poate ca este "the good guy", mai știi.
   -"Nu am timp sa ajung acolo ca pierd autobuzul. Pleaca acuma la...."
    Si pana sa-i zic eu ora, omul scoate ceasul si zice:
-"....la fără 20.  Mai aveți 10 minute. Pai uitați (a zis uitați, nu uite bă) pe strada Gări este un bancomat. Aveți timp sa va duceti si sa va si întoarceti si vă mai si rămâne.
   He made a joke!
-"Unde, că nu stiu?" zic.
-"Păi hai ca merg eu......"
   Deja aici mi s-a tăiat firul si am leșinat. Psihic am leșinat. 

   Mă rog, am rezolvat, am prins mașina, m-am pus pe scaun (unde îmi lăsasem geanta sa îmi țină loc. Nu o furase nimenii) si cum stateam....urcă un nene cu niste iconițe. Cersetorul de serviciu. Bine că a fost mut. Nu i-am dat nimic. Dupa el, vine vânzătorul ambulant de serviciu. 
-"Două napolitate cu ciocolata la 1 leu"
    Chiar aveam pofta pentru ca astazi nu-mi luasem doza zilnică de 2 ciocolate cu rom si aveam si 1 leu rest de la iamă'nene .
   Am plătit, omul mi-a arătat termenul de valabilitate, mi-a dat să-mi aleg dintr-un braț de napolitane (toate de același model) apoi mi-a spus pe un tot autoritar, dar prietenos:
-"Vă rog sa nu lăsați ambalajul in mașina, da! Mulțumesc!"

   Hm! Pana sa mai adaug vr-un gând la cariera lui vecinul de vizavi vrea si el două. Băiatul il servește apoi i se adresează la fel de civilizat:
-"Este valabil si pentru dumneavoastră, va rog să nu lăsați ambalajul in mașină. Vă mulțumesc și dumneavoastră."
    Bă esti prost? A zis "este valabil" "va rog" si "vă mulțumesc" in aceeași frază?! Nu este posibil, asta-i o lume paralelă.
   
   In timp ce scriam postul, vecinul de vizavi, un om mai in vărstă halea la napolitane. Cand le-a terminat se uitate să facă cu ambalajele, moment în care fata care stătea lângă el a sesizat momentul si s-a hotărât să îmi mărească si mai mult nelinistitea cu următoarea frază
-"Vreți să vă ajut eu?"
-"Nu lăsați ca mă descurc, mulțumesc." zice in timp ce pune ambalajele in plasa pe care o avea cu el.

    Atunci mi-am zis "Acum este momentul când apare Dan Negru si zice "Ati fost la Ploaia de Stele!"
Adică domnule, ex-tra-or-di-nar. Asta este tara mea? Daca da, frumos! ...găndeam eu în timp ce mă ștergeam malițios de ciocata pe sub scaun. 

   "Aproape perfect. Acum daca imi da cine si o gură de apa ca mi s-a cam făcut sete de la ciocolata, atunci chiar ar fi perfect!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu