miercuri, martie 13

Bunul, răul si aproape urâtul. Adaptare după The Good, the Bad and the (almost) Ugly

   Mai ştiţi în copilărie cînd ne jucam si ziceai:"Eu sunt Corrado Cattani si tu eşti ăla rău." Sau poate tu vroiai sa fii Spiderman, ce stiu eu. Important este ca Tu trebuia mereu sa fii ala bunu' iar restul, resutl erau toti rai.
Tu ce zici: "Mi se vede rautatea?"
  Ei bine, mulţi dintre noi încă au rămas la etapa aceea. Adică se uita la ce fac eu si zic "Ba tu eşti rău mă!" Si tu eşti Spiderman, nu? Hai ma sa film serioşi...

  Nu zic ca sunt un om bun dar cred ca exista persoane pe aici prin universul asta al meu paralel si echidistant, care ma apreciaza, acolo, putin, cat pot ei, dar o fac. Imi pace sa cred asta, ce vrei, sunt naiv, asa's eu. Chiar nu vreau sa dovedesc cum ca vezi doamne am ajutat eu o bătrînică sa treacă strada zilele trecute iar acum susţin sus si tare ca ce băiat bun sunt eu, nu. Cel putin batranica nici macar nu vroia sa traverseze...
 
  Eu chiar ştiu bine cine sunt dar mă întreb, pe tine cine te-a pus drept contor la faptelor mele? Eşti cumva trimis lui Dumnezeu pe pământ, eşti vr-un papa, eşti Sfantu' Petru de îmi tii tu mie socoteala?
  Da , exista momente în viată cînd am fost rău, cînd am fost prost, tâmpit, rasist, xenofob, misogin, ipocondriac sau mai stiu eu ce, am fost de toate, pentru ca viaţa asta pare asa de lunga cînd te uiti în urma. Si eu zic ca depinde de moment, de situaţie de împrejurări....toate astea schimbă reacţia omului, il face sa fiu altfel. Nu-i o scuza, este o realitate.

  Astăzi vorbeam despre tema asta cu o cineva si îmi spune "-Pai tu cum eşti? Cum ai fost cu mine ca eu nu ştiu ce să zic..." I-am raspuns aceleaşi lucru pe care îl tot repet: "-DEPINDE, tu cum ai fost cu mine?"

  Am citit intr-o carte nu mai ştiu cum îi zice o chestie de genul:
"Priveşte-i pe cei rai nu ca pe nişte eşecuri ale lui Dumnezeu, ci ca pe proiecte ale Lui."

  Meditand la cele de mai sus, eu te întreb: tu ce ai făcut, ce ai făcut pentru mine, nebunul sau răul? Duşmanul.... Ai făcut ceva? Nu! Tu m-ai catalogat imediat, mi-ai pus o eticheta in frunte apoi ai zis:"Bun, deci, nebunul la nebunii si bunul la buni." si asta a fost tot. 


  Ce-i drept asa te-a educat pe tine societatea asta comunista. Stiu si eu cum era atunci in prima zi de scoală cand învăţătoarea ta zicea: "Ce este tatăl tău? Muncitor? Deci din prostime.....mulţime. Ultima banca. Ba nu, penultima, ca în ultima se duce asta, uite-te la el ce urat este. Cum! Tatăl tău este primarul....Vai draguțule, atunci treci tu aici în prima banca ca eşti asa de dulce încât vreau sa te vad în fiecare dimineață."
 
  Asa ca scuteşte-mă dar nu mă pui tu în banca cu cine vrei, o sa stau unde si cu cine îmi place mie, pentru ca vreau eu, pentru ca pot. Iar ţie dacă nu îţi convine, atunci ai doua variante, ori sa îţi îndrepta atențiea în cealalta parte si sa iti cauti alt Joker pentru filmul tau, ori începi tu sa fii mai bun si apoi vii sa îmi predici mie, ce zici?  

P.S. "Almost Ugly"....da, pai am pus "almost" deoarece fiind vorba de mine nu am vrut sa am probleme de autoestima sau vr-un mare scandal cu egoul meu si asa mereu irascibil, rau, enervant sau nebun. Asta ca o clarificare, dacă cineva se întreabă de ce am modificat titlul s.a.m.d.p. Da eu zic ca este mai bine daca nu te intrebi... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu