duminică, martie 16

Sindromul primului născut.

    ˝Mie nu mi se spune ce sa fac, cum să fac sau când să fac. Mie nu mi se spune să imi cer scuze. Eu am intotdeauna dreptate. Iar atunci cand eu nu am dreptate...o intrebăm pe mama. Eu sunt prim' născut. Iar in familia "mea" (noastră) eu am un cuvânt de spus.˝ 
   Cam așa ceva o să iti spună toti întâii născuti. Exceptie fac străinii. De ce? Pentru ca ei mereu fac exceptie de le tot ce se intâmplă in România. Pentru că simplu, in România "viața bate filmul" si "iarna nu-i ca vara" iar mai nouă, recent adăugata frază - impertinentă - după moarte celor doua persoane in accidentul aviatic din muntii Apuseni, "nici la munte nu-i ca la mare". Sau ceva de genul.

  Deci să revenim. Primul nascut este "puiu mami" desi uraste asta. Primul nascut este o persoana veșnic nemulțumită. Primul nascut este genul de om enervat pana si de numele lui. Pentru ca nu a putut sa si-l aleagă el singur. 

   Primul născut s-a născut primul si datorită acestui fapt are putere sa aleagă cu ce să se joace, ce să mănânce si cât să stea afară...frați lui. Primul născut poate să iti tragă una dacă esti venit in familie imediat după el. Primul născut poate să ii zică "tu" sau "bătrâne" la taicăsu si poate să se certe cu maicăsa.

   Copii primului născut au drept de a fi lăsati la părinții in vacanță și nu numai, pe termen indefinit. (Sau chiar de a lasa parintii la copii pe aceesi varianta.) Primul născut trebuie sa fie ajutat de ceilalti cu banii cu si pentru nuntă, la casă nouă, la servici, la facultate/master/doctorat/a doua faculate, etc...si/sau la orice altă activitate realizată sub marca "primul născut a.f."  Primul născut are dreptul să isi doreasca sau nu un frate/soră. Primul născut alege numele pentru fratele dorit. 

  Primul născut stă la geam, doarme la margine si călătoreste in față atunci când este posibil (adică când nu este mama in masină iar vârsta lui este inferioara a 14 ani. După acea se aplica regula precedentă). Primul născut iși bate primul părintii (dacă vrea el normal). Primul născut nu este obligatoriu să moară primul. Primul născut are dreptul de ași vizita părintii primul. Sau ultimul. Cum dorește. 

   Primul născut totuși are si un dezavantaj. Nu, nu ala ca ia primul prima bataie de la părinții. Nici acela in care este pedepsit drept exemplu pentru enoriași (mamă să știi că asta nu mi-a placut deloc). Problema apare cand primul născut vrea sa se căsătoreasca cu o întâi născută. Sau se dubleză daca ea este si singură la părinți. 

   Primul născut este compatibil cu oricare altă persoană de la al doilea născut până la +/- infinit. Pentru ca primul născut intr-o relație cu o intâi născută se anulează reciproc mai ceva decât + (plus) cu + (plus) dă - (minus). 

Cu dedicație pentru cineva drag.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu